недеља, 14. октобар 2012.

Kuglice od krompira... i jos po nesto:)

 
Posto imam celo slobodno popodne, resila sam da spremim jos jedan post, tako da sada imate kompletan menu za narednu nedelju.:) Recept za kuglice od krompira sam vec ranije objavila na Coolinarici, ali sam ga u medjuvremenu malo modfikovala i smanjila kolicinu maslaca, pa su ove kuglice sada ispale taman kako treba.:) Mogu se grickati i ovako same, a mogu biti i fini prilog nekom svecanom rucku, umesto klasicnih krompirica, jer se odlicno slazu sa pecenim mesom i raznim povrcem... prijatno grickanje!:)
 
Sastojci: 500 g krompira, 2,5 dl vode, 80 g maslaca, 120 g brasna, 2 jaja, malo soli i naribanog muskatnog orascica, ulje za przenje
 
Priprema:
 
Krompir oljustiti, iseci na kockice i skuvati u slanoj vodi, zatim ocediti i ispasirati. Zagrejati vodu i staviti maslac da se otopi. Kad provri, dodati brasno i mesati sve dok se testo ne odvoji od ivica posude i napravi kao kugla (slicno kao za princes krofne).
 
Pomeriti sa ringle i dodati ispasirani krompir, jaja, so i naribati malo muskatnog orascica. Sve fino izmesati da se smesa izjednaci. Kad se malo prohladi, oblikovati kuglice velicine zrna grozdja.
 
Zagrejati ulje i spustati pripremljene kuglice. Prziti u dubokom ulju 2-3 minuta dok fino ne porumene sa svih strana. Izvaditi rupicastom kasikom na kuhinjski papir da upije visak ulja. Posluziti ih tople kao prilog uz peceno meso ili povrce.
 
 
 
Napomena:  kuglice se mogu zamrznuti sirove i posle samo kratko isprziti u ulju kad nam zatrebaju kao prilog za rucak. Najbolje ih je poredjati na ravan tanjir, koji smo prethodno malo posuli brasnom, pa tako zamrznuti. Kad se kuglice sasvim stegnu, mogu se prebaciti u kesice. Ne treba ih odmrzavati pre przenja, samo spustiti u zagrejano ulje.
 
 
Jos par ideja sta napraviti sa testom od krompira...
 
 
Zelela sam da na jednom mestu skupim sve recepte od krompira, pa cemo se samo brzo podsetiti onih koji su vec ranije bili objavljeni na blogu... a u nastavku sledi  i par novih: 
 
 
Ako i vi imate jos koju zgodnu ideju, slobodno se pridruzite i napisite predloge sta sve volite da pravite od testa sa krompirom!:)))
 
 
Kroketi od krompira 
 
 
Ovi kroketi su mi mozda najomiljeniji nacin da iskoristim visak pire krompira. Nema nekog posebnog recepta, dovoljno je samo dodati brasna koliko je potrebno da se testo ne lepi za ruke (otprilike 50:50),  moze se staviti i malo seckanog povrca, sunkice ili kuvano meso iz supe.
 
Na radnoj povrsini posutoj brasnom razviti testo debljine 0,5 cm i casom izvaditi krugove. Svaki kolutic uvaljati u brasno, zatim u umuceno jaje i na kraju mrvice od hleba. Prziti na malo ulja sa obe strane dok lepo ne porumene. Izvaditi na kuhinjski papir i posluziti ih dok su tako fino vruce... prijatno!:))
 
 
Knedle sa sljivama
 
 
Mislim da nema kuce koja ne pravi ove knedle, a nekako su mi najlepse ovako u jesen.:) Mogu se praviti od klasicnog krompirovog testa koje se zamesi sa brasnom, a fino je ponekad dodati i malo sira u testo. Nama se najvise svidjaju sa sljivama, ali su podjednako fine i sa kajsijama, pekmezom, visnjama, uvaljane u mrvice, keks ili kokos....u svakom slucaju, svi ih jako vole jer nas vracaju u detinjstvo.:))
 
Ovim knedlicama bih zavrsila danasnji post i volela bih da cujem sta vi fino spremate od testa sa krompirom.:))))
 
 
 

25 коментара:

  1. Kod tebe je uvek tako veliki izbor menija, da covek prosto ne moze da se odluci sta pre da isproba. Krompir obozavam na sve moguce nacine, tako da mi je ovo jedan od tvojih najdrazih postova:)

    ОдговориИзбриши
  2. Divni predlozi, savršene fotografije! Bravo, draga!

    ОдговориИзбриши
  3. Samo gledam slike, jedna ljepša od druge :))) Nego, ove okruglice su mi divne, već vidim da bi ih ja pojela same jer bi mi bile prefine :D I da, oblik im je skoro pa savršena kugla :))))

    ОдговориИзбриши
  4. Omiljeno testo i sve što si od njega napravila :)

    ОдговориИзбриши
  5. Svi recepti i slike su (malo je reći,divne,prekrasne,super) kao i uvijek. Tako smo navikli. Drugačije i ne može biti. Ne znam šta mi je draže ili teže, dobiti sve ovoliko recepata odjednom,što je super...ili čekati toliko DUGO.... hahhahahha...
    Puno pozdrava... Vanja,Novo mesto.

    ОдговориИзбриши
  6. Lepo si društvo okupila na jednom lepom mestu! Kuglice su kao na suncu pečene:-) Tako mene deca zezaju kad nešto pohujem!

    ОдговориИзбриши
  7. Dragi moji, znam da vi sve ovo isto pravite, ali eto mozda da se podsetimo nekih zaboravljenih recepata ili naucimo neke nove, drago mi je da vam se svidja ovo "drustvance", nadam se samo da vas nisam zatrpala!:))) Puno vas sve pozdravljam!:))

    @ Iliana, thank you for trying this recipe, I'm glad you like them.:))

    ОдговориИзбриши
  8. Kad vidim sve ove divote, baš mi dođe žao što jedemo jako malo krompira.

    ОдговориИзбриши
  9. Kako su zlaćane ove loptice! A kakve su iznutra? Je l' se bar malo "napufkaju" tokom prženja ili su više kompaktne? Znam da kuvano testo voli da raste, a da krompir to ometa, pa baš ne mogu da pretpostavim kakve su ove loptice na preseku. Moram da probam.

    p.s.
    Knedle ti izgledaju božanstveno!

    ОдговориИзбриши
  10. @ Rosita, thank you. :)))
    @ Tamara, kod nas se bas dosta koristi krompir, eto mozda dobijes inspiraciju.:))
    @ Majo, ove kuglice se samo spolja "napufkaju" ali iznutra ostanu mekane i kompaktne, nisu supljikave... ne znam kako se nisam setila da napravim presek, ali budu kao mali zalogajcici pire krompira, mada spolja ostanu hrskave.:))

    ОдговориИзбриши
  11. Sve lepše od lepšeg! Jako mi se sviđaju kuglice od krompira, da razbijemo monotoniju "pomfrit-pire" priloga. Em je dekorativno em 100% ukusno!

    ОдговориИзбриши
  12. Predivno, draga Lana. Toliko recepata od krumpira a sve na jednom mjestu. Nisam baš luda za njim ali, jedem ga. Kao da su kuVarijacije na temu krumpira:

    ОдговориИзбриши
  13. predivan post, knedlice su prekrasne i vjerujem jako ukusne
    obožavam krumpirovo tijesto i ovo mi je divan post

    ОдговориИзбриши
  14. Kuglice od krompira su mi favorit, baš se i spremam za jednu svečanu večeru u petak, super mi je došao ovaj receptić :)))))

    ОдговориИзбриши
  15. ja obožavam krumpir i tijesto s krumpirom i sve s krumpirom :) tvoje kreacije su zaista savršene, sline mi cure dok gledam tvoje fotke i kad nisam gladna! :)

    ОдговориИзбриши
  16. Savršeno izgledaju ove kugice,sve kao jedna.Svaka ti čast na preciznosti.

    ОдговориИзбриши
  17. Obožavam krumpir,i sve od njega,ove kuglice ću baš napraviti i to i u ovoj varijanti da ih zamrznem da su mi gotove kada ih želim pripremati,hvala ti puno na uvijek divnim receptima:)

    ОдговориИзбриши
  18. Danas sam pravila,ona sunašca od krompira-kuglice. Savršene su. Sve je onako kako piše u receptu.Svi gosti su bili oduševljeni,a najstroži kritičar-moj sinčić,je bio naprosto oduševljen.
    Volim Vaše recepte,jer i kad ih prethodno ne probam,mogu biti sigurna u njih i za najsvečaniju priliku.
    Hvala ,još jednom. Pozdrav,Vanja.

    ОдговориИзбриши
  19. Dragi moji, cini mi se da su vam se kuglice najvise dopale!:))) Draga Vanja, hvala puno na isprobavanju i javljanju, a narocito se radujem sto se malenom degustatoru svidelo, ove kuglice su nekako njima bas najinteresantnije.... i hvala puno na poverenju.:))) p.s. novi receptic izlazi u nedelju, ako sve bude islo po planu, a bice tu jos nekih iznenadjenja za citaoce... pssssst!;))

    ОдговориИзбриши
  20. Da znas,meni su oci ostale na kuglicama...kako su sve iste,cak sam na pocetku pomislila da su neki dodaci supama,a kasnije citam i ostajem bez rijeci...

    ОдговориИзбриши
  21. Sve je prelepo ali mi se srce zalepilo za kuglice :)
    Tako zlatne pa sve jednake. Divno :)

    ОдговориИзбриши
  22. Draga Lana , kuglice ne da osvajaju na prvi pogled već i na drugi, treći, ...., ma prekrasne su i odlične ! Kao i sve ostalo što si odabrala i predstavila nam. Odličan izbor, odličan post !

    ОдговориИзбриши