среда, 28. новембар 2012.

Suncokret pogača

 
Dobro jutro, dragi moji... kako provodite ove tople jesenje dane, negde u prirodi, na svežem vazduhu,  u setnji, ili možda već polako prikupljate omiljene recepte, listate kulinarske časopise i obilazite blogove, u svakom slučaju sigurna sam da se nesto fino spremalo ovih dana.:) Ovog puta vam kuckam recept za jednu finu pogaču koju sam pronašla u maminom kuvaru, nekako se ne sećam da je baš nju pravila, pa me je zato kopkalo da je isprobam.:)
 
Kod nas u kući je uvek bila omiljena  Susam pogača tako da se ona najčešće pravila, pogotovo uz fini ručak ili kad je neka svečana prilika. Ali svidela mi se i ova lisnata, "razbarušena" pogača, jer mi je skroz zanimljiva i nesvakidašnja, napravljena je zapravo od kiflica koje su neobično poređane u krug. Recept saljem i kao ulaznicu za blogersku igricu Ajme, koliko nas je , koju ovog puta vodi Natasa sa bloga Shacky kitchen , a zadatak je bio napraviti nešto sa kiselim mlekom.
 
 
 
 
Sastojci: 1 kg brašna, 50 g svežeg kvasca, 2 kašičice soli, oko 3,5 dl mleka, 2 dl kiselog mleka, 4 kašike ulja, 2 jajeta + 1 jaje za premazivanje, malo susama
 
Priprema:
 
Razmutiti kvasac u pola šolje toplog mleka, dodati po 1 kašičicu šećera i brašna. Poklopiti i ostaviti na toplom dok kvasac ne ispuni šolju.
 
Izmešati brašno i so, dodati pripremljeni kvasac, ulje, jaja, obično i kiselo mleko, pa zamesiti srednje meko testo. Testo podeliti na dva dela i ostaviti da odmori 5-10 minuta. Zatim, svaki deo razviti u koru (otprilike 30x50 cm).
 
Jednu koru premazati uljem, preko nje staviti drugu koru i još malo rastanjiti zajedno. Sve zaviti u rolat i iseći na trouglove (meni je ispalo 15 komada).
 
 
U podmazan pleh (šerpu) od 4,5 l ređati trouglove u krug sa špicevima okrenutim na gore (na dno pleha možete staviti i krug od masnog papira da bi se kasnije pogača lakše izvadila). Pokriti je i ostaviti da naraste 30-45 minuta. Pre pečenja premazati umućenim jajetom i posuti susamom. Peći u prethodno zagrejanoj rerni na 200 C oko 40-tak minuta, po potrebi prekriti papirom da ne izgori previše.
 
Sačekati da se pogača malo prohladi u plehu, pa prebaciti na tanjir ili žicu dok se ne ohladi do kraja... prijatnooo!:))
 
 

32 коментара:

  1. Izdleda tako lepo sa testom koje je slojevito. Mnogo mi se dopada. Da li ima još neko parčence za mene? :)

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Zoko, za tebe uvek, sad cu ti spakovati par "latica" i saljem odmah brzom postom.:)))

      Избриши
  2. Lana mnogo ti je lepa. Evo gledam moje pogače u draftu i ja ovu imam napisanu kao Prazničnu pogaču a tvoja iako sam ja slično ređala zaista liči na suncokret. Vidim fora je u ovim vrhovima koji se malo podignu na gore tako da je super dekorativna. Mala stvar ali popuno onda drugačije izgleda. Kod mene piše u draftu Snježin recept, koji je ona preuzela od Lane. Mislim da je to recept tvoj za kornet pogaču. Uglavnom sve su divne i tako izdašne, a pride i jako ekonomične.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Jelena, mislim da su testa za pogace zapravo vrlo slicna, samo je stos u motanju, redjanju i sl.:) Evo recimo ova pogaca, iskreno malo me je zbunilo kad sam procitala da se vrhovi kiflica redjaju okrenuti gore, nisam bas imala predstavu kako bi to trebalo da izgleda, a ni sliku da uporedim, na netu sam pod tim imenom nasla sasvim drugacije pogace, ali me je prijatno iznenadilo kako je sve na kraju ispalo, pa oodmah sam pozurila da zapisem dok ne zaboravim.:) Mozda bih drugi put samo malkice smanjila sastojke, jer ovo je pogaca bas za neko veliko drustvo.:))

      Избриши
    2. Taj trik sa vrhovima je doprineo da se ona baš i zove Suncokret. Super je!

      Избриши
    3. ps možda malo suncokretovih semenki preko da još više dočara

      Избриши
    4. Super ideja za suncokretove semenke, eto vidis nisam se toga setila.:)))

      Избриши
    5. Lana samo da pitam koliki je prečnik te šerpe od 4.5 litara. Dopada mi se visina pogače.

      Избриши
  3. Može jedna brza pošiljka i za mene? Odlično izgleda!

    ОдговориИзбриши
  4. E Lana , da ne veruješ- u subotu ja krenula da pravim tu pogaču i naravno, prvo kod tebe jer sam videla tvoju fotku neke pogače na kulinarici. Pošto nisam našla:(, ja napravila po receptu od te gospođe. Reko, ako je Lana zadovoljna, nemam šta dalje tražiti:)
    Čim završim sa dijetama&co, moram isprobati i ovu lepoticu:)

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. :)) Svi ti recepti su vrlo slicni, tako da neces pogresiti bilo koji da odaberes, drzim ti fige!:))

      Избриши
  5. joj lana! slika je fenomenalna a mogu tek zamisliti kakva je pogača.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Snjezo, testo je veoma ukusno, cak nam je ostalo nekoliko "latica" za sutradan, pa sam ih tanko isekla i tostirala, bile su odlicne.:))

      Избриши
  6. Šta da kažem, fotka obara s nogu <3 pogače obožavam i često ih pravim, zato i imam 100 kila ;) a ova tvoja žlatasta je prosto neodoljiva :)

    ОдговориИзбриши
  7. Pogača-suncokret,a sjajna i lijepa kao sunašce. Super izgleda,a u ukus ne sumnjam ,jer je u tijestu kisjelo mlijeko. Tijesto za slana peciva sa kis.mlijekom su mi najdraža. Divno kao i uvijek... Hvala na divnom receptu. A recept prati uvijek neka zanimljiva pričica. Super... Pozdrav i sve najbolje.
    Vanja

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Vanja, u pravu si, testa sa kiselim mlekom, jogurtom i sl. stvarno imaju neki poseban ukus, mislim da bi se od ovog testa mogle napraviti i fine kiflice.:)) Saljem ti puno pozdrava!:)))

      Избриши
  8. Hm, 1 kg brašna, mora da su se i komšije radovale! Verovatno kad osete miomiris u hodniku strepe da li će biti pozvani:-)
    Nama ništa drugo ne preostaje već da uživamo u divnim slikama!

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Vesna, za nas je ovo zaista velika kolicina, ali zato nam komsije i baka uvek priskoce u pomoc.:))

      Избриши
  9. Savršena pogača! Nisam je još pravila sa vrhovima na gore,ali baš efektno izgleda.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Irena, mozda bi se te kiflice mogle i drugacije rasporediti, nasla sam posle slike na netu gde su spicevi okrenuti naizmenicno prema spolja, ka ivici modle, izgleda mi isto vrlo dekorativno.:))

      Избриши
  10. Joj kako lepo i dekorativno izgleda! Super si je napravila.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Hvala, dear... razmisljam da sledeci put mozda malkice drugacije slozim latice, jer testo je vrlo fino i zahvalno za rad.:))

      Избриши
    2. Lanice ova pogača je tako divna,dekorativna..ako budem stigla napravit ću je preko vikenda,jer kako je zahladilo taman prija topla pogača..svakako javim dojmove..pusa!

      Избриши
    3. Nely, mozes je slobodno praviti i od pola mere, ovo zaista bude veeelika pogaca, ali ne smeta ni ako ostane za sutradan, nadam se da vam se dopasti.:))) Puno te pozdravljam!:)))

      Избриши